2008-02-28

I try to stay awake and remember my name

Har varit och sett Lejon och Lamm på filmstudion. Jag tyckte bättre om den än vad jag trodde att jag skulle göra. Herr J tyckte att de var för fega i sina skildringar, men jag tror att detta är en bättre väg till medelamerikanens hjärna.

Vi konstaterade efteråt att det ändå är svårt för oss att förstå, att tänka som amerikanerna. Vi har en helt annan (o-)erfarenhet av krig, och en annan syn på patriotism. 9/11 upplevdes inte på samma sätt utanför USA, och jag tror inte att jag någonsin kommer kunna förstå helt hur de tänker och känner. Något som jag iofs på många sätt är väldigt glad för.

Jag sitter hemma och slöar/hänger tvätt i väntan på Herr J som är ute och springer. Sedan ska vi fika ost och kex (trots att jag är supertrött och borde lägga mig bums). Jag glömde förresten berätta om hur romantisk Herr J var häromdagen! När jag gick ute så strödde han grus framför mig. Jag försökte berätta att han missuppfattat det hela, och att det är rosenblad man ska strö, men han hävdade envist att grus är bättre på is...

This subject line was brought to you in association with Keane - Everybody's Changing

2 kommentarer:

Matilda sa...

vikken kille. kan inte du ta bort den där ramen runt din bild? då skulle världen skina lite ljusare...

Matilda sa...

tack för ramborttagande. förresten ska du inte uttala dig om färger då jag av en slump upptäckte "This subject line was brought to you in association with Keane - Everybody's Changing". den försvann ju in i snön.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...