2008-12-21

We’re meant for something more than living just to put food on our plates

Nu är lördagen över och Herr J har fyllt år färdigt. Kalaset är dock ej förrän i morgon.

Vi har städat och jag har bakat fågelkakor. Det är mina favoriter. Det verkar dock som att jag inte är ensam om det. Jag fick försvara degen från Leo. Han lyckades dock så småningom stjäla sig en kaka när de låg på svalning (han lät bli de som var varma). Jag jagade honom runt köket men lyckades ej fånga honom (vilket brukar vara jättelätt utom när han ska åka bil) så jag ropade på assistans från herr J. Leo sprang in under matsalsbordet och morrade när vi kom nära. Morrade! Okej att katter fräser, men brukar de morra när man tar av dem mat? Jag har då aldrig varit med om något liknande!

Fast det är klart, han är ju jättehungrig. Han vägde i förrgår bara 6,1 kilo, vilket innebär att han gått ned 25% av sin kroppsvikt sen han vägde som mest. Revbenen sticker ut lite tycker jag, men herr J säger att det är helt normalt. Leo håller inte med.
This subject line was brought to you in association with Rise Against - The First Drop

7 kommentarer:

zandra sa...

Haha! Det är så katter gör :D
Men bara när dom verkligen har det dom gillar mest :D
Min Mimmi gör aldrig något sånt däremot. Hon är för mysig. Hon klättrar bara i granen. Det är det enda hyss hon gör.. Hon är lite tråkig faktiskt :D hehe

Johanna sa...

Jag vet ju sedan förut att han gillar lussebullar, han brukar klättra på oss för att försöka få tag i en bit. Han har dock aldrig morrat förut. Jag har läst att katter ej kan känna smaken av sött?

Anonym sa...

Hej! Klart katter kan morra, mor och fars katt kan inte jama utan kurrar som ett marsvin. Gratta Herr J från oss! /CR

Anonym sa...

Ge kattstackarn mer mat!Det är väl hans enda nöje här i världen!

Anonym sa...

Stackars Leo som inte får äta sig mätt!Dessutom förstår jag honom när det gäller fågelkakor!!!

Johanna sa...

Han har missförstått det hela - katter ska vilja attackera fåglar, inte fågelkakor!

Jocke sa...

25% stoppar inte. Han vägde ju nästan 10 kg ett tag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...