2009-01-28

All that drinking brought some trouble to our name

Igår var jag, mor, far, farmor & farfar på fiket. Vi drack kaffe och firade Lillebror som vi inte ville hälsa på trots att han fyllde år.

Idag fick jag SMS från mor. Hon undrade om vi inte borde fira herr J också, trots att han är i Malmö. Klart vi borde (svarade jag, trots att jag stod i duschen). Cafét igen!

Det vi lärt oss (på ett oerhört vetenskapligt sätt, med upprepade experiment) är att vi inte ska dricka mer än tre koppar kaffe vid ett och samma kafébesök.

Hur var det med regeln om mer än tre av något tyder på att man är crazy (se: katter, datorer, förnamn osv)? Jag håller mig i alla fall under gränsen med antal cafévisiter per vecka: förra veckan tre, denna två...
This subject line was brought to you in association with Starsailor - Tell Me It's Not Over

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också velat va me o fira J!!

Anonym sa...

J är väl värd att fira fler ggr. Men inte i dag.

Johanna sa...

J hade nog velat vara med och fira J :-)

Anonym sa...

Nu ska vi inte överdriva !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...