2009-05-12

Mallorca tio

Medan herr J var galen och cyklade nästan tio mil i förmiddags valde jag att gå in till det gamla Alcudia, med ringmuren och marknaden. Dumt nog upptäckte jag efter en halvtimme (halva vägen) att även om jag tagit med extra batterier till mp3-spelaren så hjälper inte det när jag inte laddat kameran sedan innan Sa Calobra. Jävla skit. Fick därför några kort på blommande kaktusar, men tyvärr inga på ringmuren och de små gränderna.

Förutom vid grönsaksstånden var det mest turister på marknaden. Att ha mp3-hörlurar var hur bra som helst! Jag spelade lågt nog för att höra det jag ville höra, men slapp en massa försäljarsnack. Fungerade uttmärkt och skall användas igen på jobbiga försäljarställen!

Jag har köpt mig två sjalar, typ den röda mor & far köpte åt mig i Egypten och den gröna de köpte åt mig i Thailand. Det blev en brun och en turkos. Det är ganska stor sannolikhet att det kommer bli det enda jag köper här förutom mat. Och en ny tandborste.

1 kommentar:

Madre sa...

Du glömmer väl ej att du ej grattat mig när jag fyllde år? Bara så där på tal om handel!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...