2010-05-14

So we burst into colors, colors and carousels

Projekt: Film 2010
Nu har jag snart sett hälften av de filmer jag gett mig själv i uppgift att se i år.

#46 Om jag vänder mig om (2003)
Prisbelönad svensk film som påminde mig en del om Dag och Natt som jag såg veckan innan. Många kända skådespelare och en massa elände. Filmen hade en genomgående olustig känsla, och alla karaktärer gav intryck av att kunna vara hemliga seriemördare. Minst. Dock förstördes denna bedrift av filmmakarna med ett slut som gav hopp till alla. Så: se filmen, stäng av innan slutet? (Om du inte är en sådan som vill ha lyckliga slut förstås).

#47 Bröllopsfotografen (2009)
Den film som visades på flygresan hem från Mallorca, med norska undertexter roligt nog. Helt okej för att vara en svensk komedi (och detta är ett högt betyg då denna genre har svårt att lyckas charma mig). Bra casting och skådespeleri. Möjligen lite svårt att förstå varför huvudpersonen förändrades så snabbt.

#48 17 Again (2009)
Den här filmen har jag sett förut, och precis som jag skrev då så är det helt okej tidsfördriv, men med tveksam moralisk grund. Gammeldags könsroller och konstig sexualmoral. Liksom i filmen jag skrev om ovan är det lite svårt att förstå varför huvudkaraktären förändras så snabbt. Som vuxen brydde han sig bara om sig själv, varför ändrades detta direkt han blev ung igen?
This subject line was brought to you in association with Ellie Goulding - Starry Eyed

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...