2010-06-17

Sommartid, var är hjärnan, här är våldet

Projekt: Film 2010

#54 Another Cinderella Story (2008)
Detta är den andra Askungebaserade filmen jag ser i år, och jag måste faktiskt säga att jag föredrog denna. Frågan är dock varför de alltid måste framställa styvsystrarna som så totalt puckade i dessa filmer? Vem skulle någonsin välja att umgås med, eller ens tro på dem? Jag kan inte heller fatta varför den svarta killen gick med på att spela den rollen han gör. Selena Gomez är bra i sin roll, men de kanske borde castat någon annan som hennes love interest. Andrew Seeley känns både för gammal (10 år äldre än henne) och för... ehm... "osöt" för fjortispubliken.

#55 Nick & Norah's Infinite Playlist (2008)
Jag hade läst aningens för mycket spoilers för att bli överaskad över särskilt mycket i den här filmen, men den var rätt söt. Den manliga huvudpersonens kompisar var så mycket trevligare än man är van i filmer, och den kvinnliga huvudpersonens kompis var så mycket roligare än de Jar-Jar Binks karaktärer man vant sig med att finna som comic relief. Bra soundtrack, många bra insatser skådespelarmässigt och en bra film på det stora hela gör det nästan möjligt för mig att förlåta dem det indiefilmobligatoriska "handgjorda" typsnittet i introt.
This subject line was brought to you in association with Carolina Wallin Pérez - Kevlarsjäl

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...