2011-04-20

Walking in circles, watching, waiting for something

Jag har jobbat lite i trädgården idag. Bland annat satte jag ut penséer i krukor både nedanför bron och ute vid infarten, fastän det känns liiite tidigt. Fast Valborg brukar fungera, och det är ju inte många dagar dit. *positivt tänkande*

"Dör de så dör de" är i och för sig mitt vanligaste mantra i trädgården. Jag kan ingenting om trädgård/växter/ansning/beskärning utan jag improviserar glatt. Jag tänker att om de inte klarar av att leva med min behandling så är vi helt enkelt inte tänkta att leva tillsammans, och då får jag väl köpa in någon annan sort.

Det är som sagt lite tidigt ännu, så jag har mest plockat bort de översta lagren av döda daggkåpor för att låta de undre lagren få lite luft och kanske också torka så jag kan ta bort mer döda löv till helgen.

Ibland är även det döda man ska plocka bort ganska vackert (se ovan). Lite har jag dock fuskat - bilden är från ifjol, jag fotade inget idag.

Trädgårdsarbete är alltid jobbigt för kroppen, men nog känns det att jag har ovanligt dålig kondition. När jag kom in var jag alldeles skakig i benen... Dessutom var det svårt att bära saker (som stora krukor) då jag har en jättemage i vägen just där jag brukar hålla det jag bär. Fick lov att lyfta ovanför brösthöjd istället.
This subject line was brought to you in association with The Rasmus - In The Shadows

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...