2011-07-03

What do you mean, "I ain't kind"? I'm just not your kind

Jag skrev aldrig i bloggen om den våldsamma händelsen som inträffade i vårt hus för exakt en vecka sedan.

Det började med att något lät pardabam! när jag sov. Det var inget som lät särskilt mycket, eller ens som att det gick sönder, så jag iddes inte kliva upp och kolla.

Lite senare, när jag var vaken för att amma, irriterades jag av det återkommande motorsurret. Jag kommenterade ilsket till herr J (som sov och var helt ointresserad) om att grannarna var galna som körde trimmer halv åtta en helgmorgon.

Ett tag senare kom Baltazar in i sovrummet, bärandes på något oidentifierbart. Jag reagerade omedelbart, då det är mycket ovanligt att han bär på leksaker. Sekunden senare såg jag att det var något som... spretade. Jag skrek VAD BÄR KATTEN PÅ!!!? så herr J flög upp ur sängen.

Det visade sig att det som låtit som en trimmer egentligen var Baltazar som försvarade sitt byte från Juni. Han hade nämligen lyckats ta en fågel. Japp, vår innekatt har dödat en fågel. Skickligt gjort. Han verkar dock inte ha lekt något med den, utan han var (liksom med alla flugor) en effektiv dödarmaskin. Som herr J sa: den var jättedöd. Han fick bända upp kattens käkar, för den hade inte tänkt släppa, men B fick sedan lite kattmat istället.
This subject line was brought to you in association with Megadeth - Peace Sells

1 kommentar:

Catarina sa...

Vilket drama! Siggan tog en gång en fågel, medan hon var ute och bunden vid snöret. Så, visst kan innekatter! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...