2011-09-22

Låt dem inte trampa på dig mer

På grund av utlandsresa har jag ej möjlighet att blogga idag. Jag rekommenderar att ni istället läser [detta] och följer länken där.

Hur fattar man beslutet om vem som ska få ett bidrag? Jag är glad att det inte är min uppgift. Jag förstår om det är jobbigt att inte någonsin kunna ge sina barn en semester, men om det var jag som fattade besluten skulle jag inte ge pengarna till de som önskar att de kunde åka till Legoland. Då hellre till de som vill ha pengar för att kunna ta sig till Norrland och besöka släktingar. Det som är jobbigast att läsa är dock alla de som vill ha hjälp med att köpa glasögon, cyklar och enklare saker. Som de barnen som bara har sängar och skulle vilja ha lite möbler så att de kan ta hem vänner.

Det fick mig verkligen att tänka på vilken tur jag har, eller vi, jag och mitt barn, som nu när ni läser detta är utomlands på semester med halva vår familj. Vi har möbler och cyklar hemma. Och 2012 ska vi köpa en majblomma.
This subject line was brought to you in association with Thomas Di Leva - Söta lilla blomma

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...