2008-06-16

En kärleks vind den ser aldrig färgen på en kind i en värld där vi går hand i hand.

Den spelning jag vill se nu närmast är enligt googles kartfunktion "1 130 km – cirka 16 timmar 27 min" härifrån med bil. Det blir ingenting av det, tyvärr. Jag är faktiskt lite besviken. Se bara Bert McCracken här, i sin MY PUSSY DEMANDS ATTENTION! - T-shirt! Det hade varit hur roligt som helst.

Igår var jag istället på den enda rockkonserten jag troligen kommer att besöka i sommar. Eller rock och rock... Lotta Engberg spelar i och för sig dansbandsmusik, men det skulle man aldrig tro när man ser och hör publiken på den årliga spelningen för handikappomsorgen i Gräsmyr. Det är en bra bit över 600 personer där, folk har rest från Skellefteå, Lycksele och runt omkring för att komma dit. Hon tar sig nästan inte till scenen för allt folk som vill ta i henne, folk skriker och ser helt höga, alternativt kära, ut. Jag var helt övertygad om att en tjej skulle stagediva när som helst. Det var inga som dansade, utan alla stod och tittade på scenen, och det var smockfullt på hela golvet. Lotta är fantastiskt duktig. Hon ser verkligen ut som att hon har skitroligt, och hon ägnar lätt dubbelt så mycket tid åt kramande och småprat som hon ägnar åt sången.

Fast jag hade ändå hellre sett the Used...

This subject line was brought to you in association with Lotta Engberg -Juliette och Jonathan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...