2008-09-01

...and I thought 'hello new shoes, bye bye blues'.

Jag köpte sju par skor på en vecka. Vet ej när jag ska ha dem.

De i mörkt jeanstyg med cerise stilettklack har jag använt när jag dammsugade badrummet. De som ser mest ut som något någon på Ricki Lake skulle ha på sig har jag promenerat till jobbet i.

De som har FYRA-OCH-EN-HALV-INCH!!! höga klackar vet jag inte alls när jag ska våga visa mig ute i. På skolan eller på 91-årskalaset ikväll?

Men jag antar att jag inte ska säga något. 11,43 centimeter är ingenting jämfört med skorna på bilden. De är 7,5 inches = 17,78 centimeter.

Jag har surfat runt lite, och gå-i-klack-experten som citeras av Los Angeles Times här säger att "You have to know your limitations in these shoes" . Man ska ta med andra skor att gå i och bara ha på sig de höga när man ska stå relativt still/sitta och se snygg ut. I samma artikel skriver författaren:
Later, I read online that a Swedish scientist has linked wearing high heels with schizophrenia. He claims that high heels cause us to tense our calves in a way that hampers the release of dopamine, which is essential to mental well-being. Hmm. I click my 6-inch heels and laugh like crazy.
This subject line was brought to you in association with Paolo Nutini - New Shoes

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får AAAALLDDRRIIIIG nog många skor !!!!

Frida sa...

Jäklars! De där är nog i högsta laget... tycker jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...