2008-11-19

And she would throw her feather-boa in the road, if she thought that it would set the scene

Jag har lite snabbt läst på om trypanofobi, eftersom jag skulle SMSa till S om att jag inte ville höra detaljer angående hennes övningar med injektionsnålar.

Wikipedia, källan till all sanning här i världen, skriver "Although most phobias are dangerous to some degree, trypanophobia is one of the few that actually kills. In cases of severe trypanophobia, the drop in blood pressure caused by the vaso-vagal shock reflex may cause death" [här].

Ha! Det är det jag alltid har anat: jag kan dö av sprutor och blodprov! Alla som försökt hävda något annat har ljugit för mig!

Jag har dock inte Hyperalgesic Trypanophobia (har mer att göra med smärta än rädsla för nålen), vilket tydligen 10% av de drabbade lider av. Man skulle dock lätt kunna få för sig att det är fler, eftersom den kommentar man oftast får är att det inte gör ont, att det bara känns som ett myggbett. Jag är inte rädd för smärtan. Då skulle jag vara rädd för möbler och trösklar istället, för jag slår i tårna betydligt oftare än vad jag blir stucken.
This subject line was brought to you in association with The Last Shadow Puppets - Age of the Understatement

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...