2008-12-12

Allting var bra, allt var glömt, trodde jag, tills jag tittade uppåt

Jag var på Peter Jöbacks julkonsert förra helgen (som ledsagare via jobbet, det var aningens för dyrt för att jag skulle farit själv). Jöback var bra, han passar till att sjunga julmusik. När jag lyssnar till honom annars tycker jag lätt att det blir för smörigt, men det passar bra till den här sortens låtar, även sådana som den jag spelar nu som har ganska ledsen text. Han borde nog däremot undvika mellansnacket. Det var en gräslig smörja.

Arrangemanget och rullstolsplatserna var värdelösa men arenavärdarna var trevliga och gjorde sitt bästa.

Publiken däremot!!? Jag skämdes för Umeås skull. Dels kom stora delar av publiken 15-20 minuter sent. Det är lite jobbigt när folk ska försöka trycka sig in till sina numrerade platser längst inne på bänkraderna mitt i Ave Maria. Jag vet iofs inte hur stor skuld i detta arrangemanget och den ganska dåliga jackinlämningen hade, men tjugo minuter innan det skulle börja var det lite folk där. Läs mer om detta i kommentarerna till VKs recension som annars, liksom VFs är positiv.

Ännu pinsammare var det att folk gick innan det var slut. Var det så dåligt? Jöback tackade för kvällen och presenterade sin "sista" låt, då reste sig massor med människor. Har de aldrig hört talas om extranummer? Man går ej förrän de tänder belysningen (om det inte var en dålig föreställning). De som faktiskt ändå stannade kvar tills extranumret var över gick istället för att applådera när bandet bugade sig. Dålig stil Umeåpubliken!
This subject line was brought to you in association with Peter Jöback - Snön föll

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...