2008-12-05

Find yourself a girl, and settle down, live a simple life in a quiet town

Nu har jag jättekuggat på min tenta. Både för att jag var dålig på teorierna, för att jag förklarat en teori jättebra men på fel fråga (blandar ihop teorigubbarnas namn) och för att jag inte läser tidningen.

"Hur kan Scheins 4 kulturnivåer bidra till förståelsen av Carnegie fondförvaltning?"

Jag vet INGET om Carnegie. Var tvungen gå och wikipedia det direkt :-(
This subject line was brought to you in association with The Raconteurs - Steady as She Goes

2 kommentarer:

Jocke sa...

Var man tvungen att vara insatt i Carnegie för att kunna svara? I sådana fall var det en riktigt dåligt fråga. Gick det inte att koppla teorierna utan att ha kunskaper om Carnegie?

Johanna sa...

Ja. Men om det inte vore för att föreläsaren skrev om hans 4 nivåer när jag bara kunde en modell med tre, och nu efteråt misstänker att han skrivit fel så hade jag kanske kunnat plocka NÅGRA poäng ändå.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...