2009-03-18

You got a new friend, well I got homies, but in the end it's still so lonely

Jag gick på stan en kort sväng igår. Jag hade bestämt mig för att köpa ett klädesplagg som en del i min nya regel om att handla mer kläder. Jag köper nämligen alldeles för lite. Ett ovanligt problem, jag vet, men något som jag troligtvis vande mig med under min ensamboende period när jag inte hade nog med pengar. Nu när jag (oftast) jobbar heltid samt har en sambo skall detta genast ändras på. En gång i tiden brukade jag ju handla fulla påsar när jag var på stan.

Problem uppstod dock genast. Det är vår. Detta innebär att allting är pastellfärgat. Detta fungerar INTE för mig. Dels passar det inte, och dels gillar jag det ej! Det andra problemet är hur oerhört sent 80/tidigt 90 allting känns. Jag VÄGRAR haremsbyxor och "rufflade" toppar. Jag har redan genomlevt detta en gång. Nu förstår jag hur mor resonerade när hon vägrade 70-talsmodet när det kom för 10 år sedan :-)

Hittade två par skor jag ville ha på den billiga skokedjan jag ej får handla på för lillasyster, så det blev inga sådana inköpta heller.

På tal om färger: den här hemmagjorda godisspriten får mig bara att fundera på vilken färg folk skulle kräkas i...
This subject line was brought to you in association with Kanye West - Heartless

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...