2011-04-04

I don't know how to read but I've got a lot of toys

Läst under 2011 (del 12)
Titel: The Time Travelers Wife
Författare: Audrey Niffenegger
År: 2004
Språk: engelska
Antal sidor: 519

Förväntningar: Låga. Konstigt nog, då jag hört så mycket positivt om boken. Handlingen lockade mig dock inte alls.

Handlar i grova drag om: Henry, som ofrivilligt förflyttar sig fram och tillbaka i tiden och Clare, som är hans stora kärlek. De träffas när hon är 6 år och han 36, och gifter sig när hon är 22 och han 30 år. Clare försöker leva ett relativt normalt liv, vilket inte är så lätt när ens partner hoppar i tiden.

Så tycker jag: Rekommenderas som absolut läsvärd! Känns dessutom som en bok som borde fungera utmärkt även i svensk översättning för de som ej gillar att läsa på engelska. Bra personskildringar. Jag känner för alla inblandade, de är nyanserade och kan göra fel, vilket gör dem verklighetstrogna. Lagom romantisk, lagom sorglig och lagom spännande (vilket jag inte alls menade att låta så tråkigt som det ser ut när jag sedan läser meningen).

Det här med sprutfobibehandling är f.ö. mkt bra för min läsning. Några timmars väntande på tid hos ssk och på bussen, och vips så var det bara 14 böcker kvar till målet.
This subject line was brought to you in association with Bad Religion - 21st Century Digital Boy

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...