2011-04-27

Min honungs paj, mitt sockerbär

day 29 – a song from your childhood



Det här är inte alls rätt version, det här är ju nå'n jäkla dansbandsversion! Så mycket sämre! Hur kan inte Lasse Tennanders original finnas på nätet? Mycket konstigt!

Jag borde väl kanske valt en annan låt då, men jag hade bestämt mig för Rötter, och är för tjurig för att ändra mig :-(

När jag var liten och vi hade allsång till denna i bilen till pappas kassettband hade jag i och för sig varken någon aning om vem som sjöng eller vad låten hette. Det fick jag veta i Umasjö för ett par år sedan (men innan internet-i-fjällen-tiden) då jag efter diskussion med Lillebror ringde herr J för googling av låttexten som jag också har som rubrik idag.
This subject line was brought to you in association with Schytts - Rötter

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...