2011-05-07

Måndag-fredag är förbi

Den 7/7 är statistiskt sett tydligen det mest troliga datumet för Junior att födas. Själv är jag ju inte så bra på statistik (som ni som följt min blogg och mitt tentaskrivande vet), men barnafadern är ju rätt bra på siffror. Det beror alltså på vem av oss han brås på om han har tänkt komma idag eller inte.

Föds Junior idag får han för övrigt dela födelsedag med sin morfar.För övrigt gjorde jag ett litet experiment nyss. Exakt vilka symptom man än har så kan man googla det + gravid och få massor med träffar. Oftast med 20 kommentarer där 18 säger att det är fullt normalt samt 2 som tycker att man ska ringa sin barnmorska. Testade just med mitt nyaste symptom; lock för öronen. Mycket riktigt:

På grund av hormonerna så kan många gravida kvinnor och även ammande kvinnor ibland drabbas av lock för öronen. Det är vanligast i slutet av graviditeten. Det beror på att örontrumpeten som i normala fall är svullen minskar hos vissa gravida och ammande kvinnor. Om du drabbas av lock för öronen så undvik därför näsdroppar eftersom de minskar svullnaden i näs- och örongångar. Besvären brukar försvinna efter avslutad amning. [källa]

Och då menar jag verkligen alla symptom. Har du plötsligt fått grönt hår, sug efter murbruk och jagas av hundar varje gång du går ut? Heeeelt normalt i vecka 23!
This subject line was brought to you in association with
Orup - Måndag-Fredag


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...