2008-04-20

Go to the lexicon you sluggard, if you will.

Herr J har sparkat igång sin blogg igen. Nu är det din tur mor! Och nej, bara för att jag inte skrivit något på tre dagar behöver det ej innebära att jag slutat skriva.

Herr J gav mig för övrigt korgen idag. Vedkorgen i och för sig. Han hade aldrig hört uttrycket förr, så han förstod inte vad jag menade. Visst är det ett riktigt uttryck, och inget jag hittat på?

I helgen har vi premiärduschat i vår nya dusch. Äntligen! Dessutom har jag för första gången tapetserat. Det gick riktigt bra!

Tandläkaren i morgon :-(

This subject line was brought to you in association with The Mars Volta - Cut That City

5 kommentarer:

Matilda sa...

Vårt liv är fattigt, utan kärlek
Jag fick en annan som har mig kär
Hans gamla kärlek, har fått korgen
Hon undrar säkert vem jag är.

Sånt är livet, sånt är livet
Så mycket falskhet bor det här
Den man förlorar, vinner en annan
Så håll i vännen som du har kär

Johanna sa...

Känns fint att du har Stikkan Anderson/Anita Lindblom som referens i språkfrågor :-)

Anonym sa...

Det är ett vedertaget uttryck Har också varit till käftis=ipraktiken bara haft ett halvt huvud i 4 timmar!!HUR kul känns det?=GANSKA!Man har inte roligare än man gör sig.Försök vissla förstår du. Försökte kommentera JÅ-s blogg men se där hade icke svärmora tillträde.

Johanna sa...

Om du skaffar en blogg, så att du ej är anonym för sidan, får du kommentera. *hint hint*

Anonym sa...

Va f-n står *hint hint* för? Och HUR skulle jag ha tid m en egen blogg på världenslångsammaste dator? det tar ju halva dan att hålla koll på era.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...