2008-10-31

By protecting my heart truly I got lost in the sounds I hear in my mind

Jag var till tandläkaren igår och lagade de två tänder som jag slog sönder i cykelolyckan. Både tandläkaren och sköterskan lät förvånade att jag inte slagit sönder ännu mer...

Som vanligt är jag antingen jättesmärtkänslig eller oemottaglig för bedövningsmedlet. Det räcker nämligen inte med en spruta med bedövning, utan de fick hämta en förpackning till. Och det bara på en sida, höger lagade vi utan bedövning.

Sedan var jag förbi farmor på geriatriken och efter det fick mor plocka upp mig med bilen och jag följde med henne och E.N. på akuten. E hade haft hjärtsmärtor igen. Hon mådde dock redan bättre. När vi efter ett par timmar följde henne upp på avdelningen så kom det in en sköterska för att hälsa på den nya patienten och hon såg förvirrad ut. Hon såg nämligen inte vem av oss som var sjuk. E fyller 92 i mars.

Mamma skrevs som närmast anhörig på akuten, men de struntade i att fylla i rutan om hur. Det är alltid lika spännande när folk undrar hur vi är släkt. E är min mammas farmors lillasyster. Eller min morfars moster. Folk ser bara förvirrade ut.

PS. rättstavningsprogrammet vill ändra "geriatriken" till "gerillakrigen"!!
This subject line was brought to you in association with Regina Spektor - Fidelity

1 kommentar:

Anonym sa...

Betydelsen är ju inte direkt liknande på geriatrikten och gerillakrigen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...