2009-05-22

Gold chains around my neck, just like Michael Phelps, I made a killing in the water

Vårt försök att se Star Trek misslyckades igen igår. Tydligen går filmen jämt, utom på torsdagar som låtsas vara söndagar. Vi ville INTE se en natt på muséet 2 istället, så det blev till att stanna hemma. S övertygade mig om att jag borde ta tillfället i akt och se den hypade Twilight istället. Z övergav oss för annat, men S (som redan sett den många, många gånger) fick vackert ställa upp som sällskap eftersom herr J tidigare vägrat (fast nu såg han den med oss ändå).

Jag blev mindre upprörd än jag väntat mig, men det mesta var jag ju förberedd på efter att ha läst boken.

Jag tycker fortfarande inte att det är en lämplig film för unga tjejer om de inte har någon att diskutera den med. Den visar en olämplig bild av såväl kvinnor som relationer.

Om jag släpper hela den saken så stör jag mig "bara" på samma sak som i många andra filmer och serier: a) att de efter 30 sekunder är så kära att de är beredda att offra allt för varandra och b) att de är ödesbestämda att vara tillsammans, men av olika anledningar måste de undvika detta (se: Buffy, Dark Angel, Roswell, osv, osv).

Edward är dessutom jäkligt störig med sin oförmåga att bestämma sig (jag kan aldrig lämna dig/vi måste undvika varandra) och jäkligt creepy med sitt stalkande.
This subject line was brought to you in association with Akon - I'm So Paid (feat. Young Jeezy & Lil Wayne)

1 kommentar:

Technicolor sa...

Twilight var jävligt bangel. Jag håller med dig om dina invändningar, jag hatar verkligen det där ödesbestämda tramset. För mig var det rätt obegripligt att hon blev tvärkär i honom, han var ju socialt inkompetent och tafflig i största allmänhet.

För övrigt måste du se Star Trek, den var ju fan bra på riktigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...