2009-05-11

Mallorca sex

Jag läste ut bägge mina medhavda böcker redan första dagen, så nu läser jag en lånebok från hotellet. Det fanns bara tantromaner, förutom första boken i den serien som herr J också läser nu, så valet var enkelt.

Nog för att jag brukar föredra att läsa engelskspråkiga böcker på originalspråk, då jag ofta finner att något försvinner i översättningen, men det här är att dra det lite långt... "Og hvorfor i helvete kunne han aldri huske hvilken lomme han la ting i? Varmt var det også, selv om klokken var nesten ti på kvelden. Harry kjente det begynte å klø i hodebunnen."

Fördelen är i varje fall att"Flaggermusmannen" av Jo Nesbø kommer ta längre tid att läsa ut än vad "Fladdermusmannen" hade gjort. Är det någon som kan bekräfta eller dementera min teori om att olabukser är jeans?

Och hur många blev besvikna på inlägget efter att ha läst den överskriften?

1 kommentar:

Catta sa...

Jopp, du har rätt om jeans.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...