2009-08-04

And it's all in my head

Rapport från Yrans lördag (se mer hos herr J).

Morgon: jag sov medan herr J som tidigare nämnts cyklade 20 mil

Förmiddag: jag gick ut ur stugan och möttes direkt av öldrickande ungdomar. Att de orkar.

Cyklade: mot ishallen och målgången

Lyckades nr 1: inte hinna dit i tid

Lyckades nr 2: missa EMD som jag inte visste spelade gratis i Badhusparken. Fan!

Sen lunch/tidig middag: pizza

Efter maten: sova

Kliva upp: inte roligt

Förbereda sig: hår, smink, kläder

Kön in på området: ofattbart lång

Antal människor på området: ofattbart många

Dead by April: lät lovande det lilla jag hann höra. Hade gärna sett mer, men eftersom vi var sena såg jag huvudet på en snubbe i bandet och att en annan hade vit t-shirt. Inte så kul, med andra ord. Så vi gick vidare efter bara någon låt.

Orup & Lena Philipsson: jäkligt proffsiga, men kanske utan det lilla extra som gör en spelning till riktigt bra. Kanske beror på att de gjort varianter av denna spelning ungefär en miljon gånger? Det fungerar bra med att de kör varannan låt, och deras musik passar oerhört bra ihop. Jag har ju bestämt mig för att försöka stå för den musik jag lyssnar på, och måste därför erkänna att jag är ett Orup-fan sedan sent 80-tal. Hur kan jag ha undgått att se honom live tidigare? Jag kunde inte heller se hela spelningen denna kväll, för vi var tvungna att gå vidare till kvinnan som herr J skulle lämna mig för:

Hello Saferide: bra som vanligt. Hennes tamburindans var inspirerande J Dock ej den bästa spelningen med henne som vi varit på. Herr J blev polare med fjortistjejer i publiken och blev ombedd att känna på deras ballonger… (glömde skriva att han dessutom blev nypt i rumpan på torsdag kväll).

Erik Hassle: hann vi tyvärr bara höra extranumret med. Det är också en artist (och ett hår) som jag gärna sett mer av.

Matdags: hamburgare. Var väl si-så-där…

Amy Macdonald: sjukt mycket folk. Svårbedömd musik då jag bara hört en låt med henne tidigare. Väldigt trevlig dialekt i alla fall, och bra val av cover (the Killers mr. Brightside).

Thåström: såg vi bara några låtar med. Jag har aldrig fastnat för honom och känner mig inte lämpad att recensera.

Petter: såg vi också bara några låtar med. Inte så bra. Han sjöng inte alla verser på de vi hörde, och han kom av sig i texten.

Fika: min morotskaka saknade både morötter och kryddor, men herr J’s chokladboll var god.

Presidenttalet: valde vi medvetet att missa i år. Det enda jag hörde, när vi gick dit i slutet för att finna platser till lady gaga var ”leve orgasmen, leve republiken”. Fyrverkerierna var iaf coola.

Folkmängden: hade INTE minskat till lady gaga

Vår placering: relativt långt bak och högt upp var helt perfekt!

Lady Gaga: var kul att se. Fantastisk spelning med tanke på att hon bara har släppt en (1) skiva. Och hon bevisade sin mångsidighet och talang som musiker med diverse mysko versioner av Poker Face. Roligast kläder: såpbubblekostymen (följt av rymdspermieversionen).

Herr J: kastade in handduken efter en låååång dag, och åkte hem för att sova

Timbuktu: fick jag gå på själv. Såg bara slutet, men hann se de två låtar jag kan med honom, så jag var nöjd. Stod längst fram mot kravallstaketet i slutet. Höll på att få taxisällskap hem.

Cykel: var skönt att ha. I synnerhet när herr J monterat lysen.

Mobiltelefonen: lade av helt. Hittade inte nät och ville inte SMSa. Funkade inte förrän kring lunch på söndag.

This subject line was brought to you in association with the Killers - Mr Brightside

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...