2009-09-03

Now my days are feeling numbered

Idag har jag varit och efterskottsgratulerat farfar på 92-årsdagen (jag kom inte hem förrän 21 på själva högtidsdagen och missade kalaset). Fördelen med att gratulera själv är att man har mer tid att prata med varandra.

Sedan åt jag långlunch på cafét med S som fick vänta i 20 minuter på att jag skulle dyka upp. Hon var vänlig nog att inte kölhala mig, hon bara blängde lite surt.

Nu ligger jag hemma och väntar på döden. Lillasyster planerar min begravning via SMS. Hon har valt ut sånger och folk som ska hålla tal. Det blir visst väldigt religiöst. "Sedan blir det gräddtårta 'för det tyckte ju Johanna så mycket om'". S hjälper henne i planeringen med att påminna om "korv såklart".

This subject line was brought to you in association with The Used - Watered Down

1 kommentar:

zandra sa...

Dom älskar din innerligt :D
Jag ska vara där och kasta katter på din kista(?) :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...