2010-02-23

Hon ringer mig om natten, hon är ensam i sitt rum

Projekt: Film 2010

#19 Ghostrider (2007)
Jag blev ytterst förvånad när jag såg att den här filmen är från 2007, jag hade gissat på betydligt tidigare. Kulisserna är bitvis fruktansvärda, handlingen tveksam, skådespeleriet dåligt, castingen förvirrande och effekterna till 90% motsatsen till coola (några få motorcykelrelaterade undantag). Jag är förvånad över att Nicolas Cage överhuvud taget får roller längre. Annars är ju egentligen genren "serietidningsbaserade filmer" en personlig favorit, men filmen hade troligen fått ännu sämre omdömen av mig om det inte vore för att jag sedan såg:

#20 Spanglish (2004)
Trots råd om att undvika filmen som pesten gav jag mig på att se denna fruktansvärda sak. Klyscha på klyscha med helt galna karaktärer. Jag är så less på att romantiska komedier framställer folk som charmigt naiva och vänliga, men med otroliga karriärer på fantastiska platser. Det finns inte en suck att Adam Sandlers karaktär verkligen skulle varit så framgångsrik i sitt yrkesliv i verkligheten. Han framstår som förståndshandikappad (och detta är inte ett ord jag använder hur som helst) och borde varit en kass chef/man/pappa. "Frun i huset" skulle behövt hjälp då hon tydligt inte mådde bra (och jag tycker inte att det är humor), den charmiga alkoholistmormorn gjorde mig bara arg, och det lillgamla barnet ska vi inte ens tala om. Det enda positiva jag har att säga är att hushållerskan var snygg...




This subject line was brought to you in association with Niklas Strömstedt - Flickor talar om kärleken

1 kommentar:

sorina sa...

hate to say i told you so... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...