2010-02-16

You can hit me if you want to, do whatever makes you happy

Projekt: Film 2010

#17 District 9 (2009)
Denna film såg jag och S, då vi bestämt oss för att försöka se fler Oscarsnominerade filmer innan galan den 7/3. Filmen är nominerad i fyra kategorier. Det är lite svårt att skriva vad jag tyckte, för jag vet inte riktigt. Jag gillade den mer än vad S gjorde, men mest för att den kändes så ovanlig. Jag kan dock tänka mig att många skulle tycka att den inte var särskilt bra. Den får plus från mig då det var en story jag inte sett förr, och dessutom bra gjord, med en verklighetstrogen "dokumentärkänsla". Vi såg den utan undertexter, och det var dumt, för det var bitvis jobbigt att höra och förstå vad folk sa på bruten engelska.

#18 Frozen River (2008)
Ännu en Oscarsnominerad film, även om den inte vann, den har däremot vunnit en massa andra priser, och var omtalad när den kom. Jag tyckte att det kändes som en "typisk filmstudiofilm"; grå, djup, deprimerande, olyckliga familjer, fattigdom, ensamhet och folk som är beredda att göra nästan vad som helst för att överleva. Filmen var rätt bra, men kändes lite för förutsägbar för att riktigt kännas i hjärtat.


This subject line was brought to you in association with The Dead Weather - I Cut Like A Buffalo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...