2010-03-10

Långsamt glömmer man bort allt, också pojkar i manchestertyg

En italiensk kock har upprört folk efter att i TV ha talat om att äta katt. Läs mer [här].

Personligen har jag den (förmodligen opopulära) åsikten att det är helt okej att äta katt. Åtminstone lika okej som det är att äta kött i övrigt (vilket är en helt annan diskussion). Varför skulle det vara värre att äta katt än lamm eller kyckling?

Problemet som jag ser det är snarare att de länder som serverar katt inte är kända för god djurhållning. Det gäller iofs också deras andra köttdjur. Ska man äta upp djuren tycker jag att de förtjänar ett bra liv innan de dödas.

Vilka av dessa ska du äta till påsk? Jag äter nog kyckling och gris.
This subject line was brought to you in association with Kent - Frank

1 kommentar:

svärm sa...

håller väl med i stort men jag vll inte serveras morris, juni, balthazar eller sixten till middag:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...