2010-04-24

You will see when the mountains fall and turn to dust

Det har varit mycket naturkatastofer och världsomskakande händelser sista åren, och det talas (med varierande allvarsgrad) om att det är ett tecken på de yttersta dagarna och jordens undergång.

Vad beror då detta på?
"Many women who do not dress modestly ... lead young men astray, corrupt their chastity and spread adultery in society, which (consequently) increases earthquakes," Hojatoleslam Kazem Sedighi was quoted as saying by Iranian media. Sedighi is Tehran's acting Friday prayer leader. [källa]
Det låter ju jätteallvarligt! Vad kan vi då göra för att förhindra detta?
Minister of Welfare and Social Security Sadeq Mahsooli said prayers and pleas for forgiveness were the best "formulas to repel earthquakes." "We cannot invent a system that prevents earthquakes, but God has created this system and that is to avoid sins, to pray, to seek forgiveness, pay alms and self-sacrifice," Mahsooli said. [källa]
Personligen tycker jag att det låter galet och helt overkligt. Detta är jag inte ensam om. I denna blogg föreslås det att alla kvinnor som vill testa vetenskapligheten i detta påstående tar på sig sin mest urringade tröja måndagen den 26/4.
With the power of our scandalous bodies combined, we should surely produce an earthquake. If not, I'm sure Sedighi can come up with a rational explanation for why the ground didn't rumble. And if we really get through to him, maybe it'll be one involving plate tectonics. [källa]
Så - någon fler än jag som tänker försöka framkalla jordskalv genom att förleda det svaga manliga könets kyska tankar på måndag?

Jag inser att detta om det fungerar troligen kommer att resultera i en inställd utlandsresa för mig i maj, men å andra sidan, OM det fungerar så är det nog bäst för alla att jag stannar hemma i stället för att åka utomlands och klä mig i bikini!
This subject line was brought to you in association with Slash -Starlight (feat. Myles Kennedy)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...