2010-09-18

You can't get to there from here, the old future's gone

Lillasyster har skrivit ett inlägg om morgondagens val som jag tycker att ni ska läsa.

Egentligen tycker jag bara att ni ska gå och rösta, vilken politisk åsikt ni än har, för jag blir irriterad på de som inte bryr sig så mycket om framtiden att de ens ids lägga 10 minuter på att lämna sin röst.

Då säger många att de inte vet vad de ska rösta på.

Det har jag också lite svårt att förstå. Eller, nja, jag kan förstå att många liksom lillasyster har svårt att bestämma sig inom sitt block. Typ: ska jag rösta på vänstern eller miljöpartiet? Folkpartiet eller Centern? Däremot kan jag inte förstå hur folk tvekar mellan blocken. Det är så pass stor ideologisk skillnad mellan en socialdemokratisk och en moderat ledd regering.

För mig är blockfrågan inte ens en fråga. Att jag sedan tvekar inom det blocket är en annan sak. Det känns inte heller som att det egentligen spelar så stor roll, bara rätt block vinner bryr jag mig inte så mycket om fördelningen inom blocket.

Det jag kan säga är att jag inte kommer att rösta på samma parti i alla tre valen.
This subject line was brought to you in association with John Gorka - Old Future

1 kommentar:

zandra sa...

de jobbigaste sakerna med att rösta är:

1 - Man gör det så sällan att man knappt vet hur man röstar
2 - Man är så dåligt insatt och man orkar inte bli insatt heller
3 - Känns lite som en fis i rymden att rösta också...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...