2010-10-17

Stilettos on broken bottles

Projekt: Film 2010

#72 I Me Wed (2007)
Jag övervägde om den här filmen ens skulle få vara med på listan, men jag såg ju hela eländet så då ska den ju vara med. Jag vet dock inte vad den heter. Den gick på TV3, kl 02.30 natten mellan 4 och 5/10, så om någon har en gammal TV-bilaga kan ni ju höra av er. UPPDATERING! Tack till internettet, jag hittade igen den! Filmen handlar om en kvinna som blir så less på att alla i hennes omgivning verkar tycka att man måste vara gift för att vara lycklig så hon bestämmer sig för att gifta sig med sig själv. Romantiska komedier är verkligen inte min genre!

#73 Den första dagen på resten av ditt liv (2008)
Fransk filmstudiofilm som följer en familjs historia över en längre tidsperiod genom att följa var och en av familjemedlemmarna vid en speciell tidpunkt i deras liv. Man får en insyn i varför alla karaktärerna är som de är samtidigt som det känns som att karaktärerna har en realistisk förståelse för sina egna situationer. Detta var en sådan film som lyckas förmedla ett hopp trots allt elände, och det är ju den bästa sortens film. Herr J säger att detta var en av de bästa filmerna han sett i år.

#74 Familjen Jones (2009)
Den här filmen om en låtsasfamilj som går undercover som levande produktplaceringar var mycket bättre än jag väntat mig. Den kändes faktiskt ganska ovanlig, och det är ju bra att lyckas med som filmmakare.
This subject line was brought to you in association with Robyn - Dancing On My Own

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...