2011-01-22

Playa del Inglés åtta

Läst under 2011 (del 5)
Titel: Ron Jeremy hårdaste mannen i showbiz
Författare: Ron Jeremy med Eric Spitznagel
År: 2007
Språk: svenska
Antal sidor: 343

Förväntningar: En relativt intressant historia, rätt dåligt skriven.

Handlar i grova drag om: Ron Jeremy berättar om sitt liv och sin långa karriär inom vuxenfilmsbranschen.

Så tycker jag: Han har en fantastisk förmåga att förirra sig ut i sidospår på flera sidor innan han återgår till huvudberättelsen, och ändå är det vanligen flera fotnötter på varje sida med lite extra anekdoter eller information i. Jag trodde att jag skulle irritera mig på det, men det var förvånansvärt charmigt. Boken var dock förvånansvärt ointressant. Jag kan förstå om han inte vill lämna ut de verkliga historierna och människorna, men boken tappar i trovärdighet för mig då den tenderar att skildra Ron Jeremy som ett (judiskt) helgon. Han har aldrig knarkat, han dricker knappt, han har aldrig runkat till porr, han har aldrig haft samröre med maffian, han har aldrig haft sex med djur eller minderåriga (förutom EN person som ljög), han skulle aldrig tjalla eller släppa någons porrfilm utan tillåtelse, och så vidare och så vidare...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...