2011-02-27

And it's warm and real and bright

Det är dags för Oscarsgala igen. Jag har sett nio av de tio filmerna som nominerats (alla utom Social Network, som fick hela 8 nomineringar så det var ju dumt av mig), samt fyra filmer nominerade i andra klasser. Jag är lite besviken på mig själv att jag inte sett fler.

I fjol när jag gissade hade jag bara ett fel. Jag tror att jag kommer lyckas betydligt sämre med gissningarna i år.

Detta är en mysko blandning av filmer jag vill ska vinna och filmer jag tror ska vinna. Borde nog bestämt mig för antingen eller.

Best Picture
  • The King's Speech
Best Director
  • Darren Aronofsky
Best Actor
  • James Franco
Best Actress
  • Natalie Portman
Best Supporting Actor
  • Christian Bale
Best Supporting Actress
  • Helena Bonham Carter (Jag vägrar rösta Hailee Steinfeld för jag vet ej vad hon gör i supporting-klassen)
Best Original Screenplay
  • Inception
Best Adapted Screenplay
  • The Social Network
Best Animated Feature
  • Toy Story 3 (kommer vinna, fastän How To Train Your Dragon borde vinna)
Best Original Song
  • If I Rise
Best Makeup
  • The Wolfman
Best Costume Design
  • Alice in Wonderland
Best Visual Effects
  • Inception

S' lista kan du läsa [här].
This subject line was brought to you in association with Katie Mandy Moore & Zachary Levi - I See The Light

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...