2011-04-12

Och jag glömmer bort att andas

Idag har jag varit två svängar till Umeå. Först var jag på KBTn och satt en timme med nål mot armvecket. Betydligt mindre panik än sist måste jag säga, även om jag inte heller denna gång gick iland med att stickas ordentligt.

Sedan åkte jag hem och åt lunch. Jag lyxade till det med mackor från Hagabröd. Deras bröd med frukt och mandel = +++++!
Då SMSade Modern och undrade om jag ville följa med henne på stan, och det ville jag ju.

Junior fick en body från Lindex av sin mormor. Tyvärr hittar jag ingen bild på internet, men den ser ut så här fast i turkos och brunt. Mycket coolt.
LänkLindex Shop Online - Body
(Senare tillägg: jo [här] hittade jag en bild på bodyn).

Internettet råder en att ta med en omgång i storlek 50 och en i storlek 56 till BB. Vi hoppade helt enkelt över 50 då jag kallt räknar med en ganska stor Junior. I eftermiddags undrade dock en arbetskamrat över om vi inte trodde att även det skulle bli litet. Hon körde med 62 och uppvikta armar för sina barn. Jag blir bara förskräckt, AJ AJ.

Den här babyn vägde 8,7 kilo
:


Låt mig också säga att om Junior inte kan ha de två små storlekarna så har vi cirka 25 par byxor här som kommer bli oanvända...
This subject line was brought to you in association with Kent - Socker

4 kommentarer:

Svärm sa...

Jag tror nog inte du får någon åttakilos baby! Babyn på bilden väger lika mycket som mina två yngsta tillsammans!! Ojojoj!!

Katten sa...

Vad duktig du är!!!
Att "bara" sitta med en nål mot armvecket i en timme är STORT.
Bra jobbat!

Matilda sa...

sällan man säger det... men vilken äcklig baby!

zandra sa...

ta med 56. det hade vi med uppvikta ärmar på till L. (det var en stor 56:a)
ta med den storleken som du VILL att junior ska vara. :)
som jag sa i sms:et. det är dina sista dagar nu som du kan skylla på att du är gravid. gå sakta, vila mycket, ät allt osv. du har ju en orsak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...