2011-04-19

Where trouble melts like lemon drops

Jag är lycklig över att mina tre äldsta Saint Paulia, ärvda av mormor, nu blommar igen (se bild på två av dem nedan). Det är bra gjort av dem, med tanke på hur jag vanvårdat de stackarna. Jag har lovat dem mer jord ett längre tag nu, men jag vet inte om det är läge för omplantering mitt i blomningen?

Någon som är bra på Saint Paulias? Jag tänkte också ge mig på att försöka dela några av de största om jag ändå planterar om dem. Något jag borde tänka på?

Jag har också för första gången lyckats föröka en av sorterna genom att sätta ned ett blad i jorden. Det skulle enligt internet vara enkelt, men jag misslyckades flera gånger och den sort som tillslut tog sig tog jättelång tid på sig.


Mina blommor mår överhuvud taget mycket bättre sedan vi flyttade till hus. Dels är det nog skillnad på luft, fuktighet och allmänt klimat, sedan skadar det säkert inte att de inte längre behöver bo helt utan sällskap och vatten juni-juli-augusti som alla mina blommor var tvungna att göra under de år jag bodde i Umeå men sommarjobbade och bodde i Vännäs.
This subject line was brought to you in association with Israel Kamakawiwo Ole' - Somewhere Over The Rainbow

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...