2011-05-03

Tisdag ser jag mig omkring

Beräknad dag för Juniors ankomst!

Det här är den sista bilden jag förberett. Med andra ord måste jag göra fler om jag ska fortsätta med nedräkningen. Eller så får jag återanvända de gamla, för jag ligger ju som jag tidigare skrivit lite före med räkningen.

Fast ni kanske har ledsnat på graviditetsrapporter?Det är ju inte allt för konstigt om vi får vänta ett tag till. Sju av tio barn föds efter utsatt tid.
"Var beredd på och ställ in dig på att det går hela 42 veckor innan någon överhuvudtaget talar om "övertid". Slappna av och vila mycket! Medan du går på "övertid" kommer din barnmorska eller läkare att noggrant övervaka att du och fostret mår bra." [källa]
Nja, det där med övervakningen får vi väl se. Träffade en annan barnmorska än min vanliga sist. Det är två veckor sedan och vi träffades i typ 10 minuter. Varken blodtryck eller mätning stämde med tidigare gånger, men det ansågs tydligen inte som konstigt. Ska dit igen på torsdag.

Jag har sovit bättre sista nätterna än jag gjort på flera veckor, men jag är ändå helt sjuuukt trött!
This subject line was brought to you in association with Keno-Orkestern - Gesällvisan

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...