2011-08-05

Lugnets camping, Falun (del 1)

Ja, det här med camping...

Precis som lillasyster skriver i sin blogg så har ju även jag tillbringat en beskärd del av min barndoms somrar på diverse campingplatser. Det var jättekul som barn, mindre kul som tonåring, men då fick jag iofs oftast stanna hemma.

Efter ett mångårigt uppehåll i camparlivet har jag nu bott snart en vecka i en hyrd husvagn. Många minnen kommer tillbaka, mycket är oförändrat men mycket har också utvecklats sedan jag var liten.

Något som levt kvar, eller möjligen har utvecklats åt ett (om möjligt) sämre håll är folks dåliga smak. Jag hade hoppats att det var en fördom, men icket. Campingmänniskorna omger sig allt som oftast av en obeskrivbar kitchighet. Det är pastellfärgade plastblommor i små fejkkeramikskapelser, trädgårdstomtar och schäferstatyer för hela slanten.

Eller kanske inte HELA slanten. En hel del pengar har nog också lagts på dessa monstervagnar i samma längder som en vuxen valhaj!

1 kommentar:

Mammakatarina sa...

Jag gillar inte din " Fina smak" Kom ihåg att alla tycker olika.ingen är bättre än någon annan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...