2011-10-02

There's just one race and it's the human race

Jag har haft statistikprogram kopplade till min blogg ganska länge, men jag har tyckt att de varit lite för besvärliga att kolla. Förra månaden kickade jag därför igång Google Analytics. Nu har det gått en månad och det var dags att utvärdera resultatet.

De vanligaste sökorden som leder folk till min blogg från google är bloggens namn, ihopskrivet och särskrivet.

Det intressanta är nummer tre på listan:


Marulk! Marulk? Det är ett förvånande stort antal människor som kommit hit, letandes efter en ful fisk.

Jag minns inte ens att jag skrivit om det. Men det är klart, det har ju blivit ett antal inlägg här genom åren, det är inte så konstigt om jag glömt ett.

Så jag använde Bloggers sökfunktion för att kolla upp saken:


Detta är ett litet mysterium.

(Om du är en framtida läsare som googlat dig fram till detta inlägg i jakt på information om marulken så rekommenderar jag wikipedia eller något istället).
This subject line was brought to you in association with Lisa Ekdahl -One Life

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...