2012-01-13

Playa del Inglés #22

Så vad gör vi om dagarna då? Inte mycket. I synnerhet nu när de flesta aktiviteterna är satta på paus pga sjukdom. Idag sov jag och sonen medan herr J klev upp för lite jobb vid 07:20. Sedan fick vi plötsligt skynda oss för att hinna till frukosten som stänger 10. Efter det gick vi till inomhuspoolerna (barn får bara vara där till 12:00) och badade hela familjen plus svägerska K. Förutom barntidsbegränsningen är inomhuspoolerna superbra.

Efter sonens lunch promenerade vi med svåger T medan babyn sov (se tidigare blogginlägg) och sedan åt vi lunch med svägerska K vid 13:30. Idag var det tristast väder hitills, så istället för promenad eller poolhäng medan herr J sov lite så hängde vi med K på balkongen samt lekte lite i rummet.

Dusch, benrakning, barnbananing, barnuppfräshning och sedan åkte herr J på en kort lättare cykeltur med postsjuka ben (svåger T åkte själv på en tuffare).

Barnet somnade snällt (tack) och jag slöar i soffan (se tidigare blogginlägg) framför TVn med jordnötter. Det snackas om snökaos i Europa?

Senare i kväll blir det middagsbuffé och just nu känns livet rätt skönt.

(Det gjorde det inte igår, hade jag bloggat då hade det sett ut så här: Uuuuuuuuuh! Det är syndast om mig i vääääärlden! Och då mådde jag inte ens illa, jag drabbades bara av en matthet värdig Madickens mamma.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...