2010-02-26

Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas till slut

Projekt: Film 2010

#23 Looking for Eric (2009)
Filmstudion har visat Ken Loach's tre sista filmer, och verkar ha en förkärlek för filmer om Storbritanniens lägre samhällsklasser. Det känns alltid så slitet, smutsigt, gammalt och hopplöst, outbildade, arbetslösa människor som super och knarkar. Så börjar också den här filmen, men den lyckas faktiskt jobba sig uppåt. Jag lämnade salongen med en känsla av att alla i filmen gick mot bättre liv och relationer.

#24 An Education (2009)
Nominerad till tre Oscars, och baserad på en sann historia. Jag förstår hur den naiva huvudrollskaraktären faller för det glamorösa löftet om ett liv annat än det vardagliga trista, men hennes föräldrar är ju overkligt lättlurade. Gubben är ju mer eller mindre pedofil, och jag skulle aldrig släppt iväg min dotter ensam med en äldre man!


This subject line was brought to you in association with Melissa Horn - Hanna

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...