2010-02-28

Jag umgås knappt med någon, ja du vet hur jag kan bli

Projekt: Film 2010

#25 Fantastic Mr. Fox (2009)
Det kändes, både handlingsmässigt och visuellt, att detta var en film av Wes Anderson, vilket bara förstärktes av att han som vanligt använde sig av samma skådespelare till rösterna (Jason Schwartzman, Bill Murray, Owen Wilson, osv.) som han tidigare använt i icke-animerade filmer. Filmen var ganska bra, dock inte särskilt barnvänlig. Jag störde mig mest på bristen av kvinnliga karaktärer. Så här efteråt kan jag komma på två: frun och sekreteraren. Jag blir oerhört irriterad när kvinnliga karaktärer visas som smarta och kompetenta, men som biroller till de flummiga manliga huvudrollerna.

PS: WTF? "Based on the book by the author of 'Charlie and the chocolate factory'"? Är inte Roald Dahl känd nog att stå med namn på affischen?
This subject line was brought to you in association with Melissa Horn - Jag ska sakna dig i morgon

1 kommentar:

Svärm sa...

Vad har hänt med din blogg? Den har helt bytt skepnad och det hinns inga tips på andra bloggar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...