2010-04-30

God I'm wrong, it's just the way I am

Projekt: Film 2010

#43 Serenity (2005)
Jag kom på vilken film jag hade sett och glömt. Dåligt av mig eftersom jag velat se den sedan innan den kom ut. O herre gud! Är det redan fem år sedan!? Filmen är en utökning av TV-serien Firefly (av Joss Whedon, som också gjorde Buffy). Om man ej sett Firefly tror jag inte att den här filmen är att rekommendera. Mig påminner den mest om att det är synd att serien lades ned så tidigt,det hade varit spännande att se vad serien tagit för riktning om de fått mer tid på sig.

#44 Fool's Gold (2008)
Dussinfilm i mycket färg som satsar mycket mer på att hitta scener där Matthew McConaughey kan visa upp sin kropp än på något annat. Jag såg filmen medan jag vilade inför att jobba natt, och jag höll mig vaken, så den var ju inte värdelös. Det var bara det att den inte innehöll något man ej sett tidigare. Karaktären Gemma Honeycutt varierade mellan att göra mig feministiskt irriterad och bara allmänt irriterad över att hon inte var rolig utan bara störande.

#45 Arvtagerskan (2006)
När man jobbar natt är det ibland väldigt lite att välja mellan på TV. Denna natt innebar det att jag såg ett fransk-georgiskt drama som gott och väl hade kunnat höra hemma på filmstudion. En fransk tjej har ärvt en ruin och på bussen träffar hon och hennes vänner en georgisk ung man som med kista gör sin farfar sällskap när han ska resa till en fiendefamilj och låta sig dödas för att rättvisa ska skipas i en fejd där dödssiffrorna just nu är 4-3. Mysko film. Intressant, annorlunda, men med underutvecklade karaktärer.
This subject line was brought to you in association with Acceptance - Different

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...