2011-04-27

This one something special, this one just like dynamite

Så vad gör ni idag? Själv känner jag mig extremt oföretagsam om dagarna. Idag har jag dock krattat ihop några lövhögar till. Nu hoppas jag bara att de magiskt ska försvinna, helst innan gräset under högarna dör.

Rabatterna blir för övrigt väldigt ovarsamt rensade i år. Eftersom jag inte riktigt går iland med att jobba nedåtböjd så har jag mest bara krattat rakt över växtligheten och hoppats att jag inte ska riva bort sådant jag vill ha kvar.

Sedan gick jag in för mellanmål. En halv ananas. Helt perfekt mogen, söt och god. Jag är dock inte riktigt säker på att jag tålde den så bra, för nu kliar det på läpparna.

Åter igen fuskar jag med ett foto från tidigare år (se till vänster). Varken smultron eller liljor har börjat blomma ännu, det enda som är färgglatt i trädgården just nu är de stora vårstjärnorna. (Lägg märke till att jag inte skrev "i rabatterna", för våra vårstjärnor bor nämligen mitt på gräsmattan...).

Jag ser fram emot att våren gör mer framsteg, trädgård är ju så roligt att fota!
This subject line was brought to you in association with Usher - OMG (feat. Will.I.Am)

1 kommentar:

Jocke sa...

2 stora högar har ju redan försvunnit.

Det räcker inte med en halv. Är det inte 7 som krävs?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...