2012-07-19

Vi båda drack för mycket vin

Min lillasyster brukade vara mästare på att illustrera sin blogg med fina små bilder hon gjort själv. På sistone verkar hon dock ha lagt ned det där. Under vårt telefonsamtal ikväll plockade jag därför upp den tappade stafettpinnen och gör här ett försök med ett porträtt av henne.


Lillasyster gör sig just nu redo för en utlandsresa, och så här åtta timmar innan hon ska åka valde hon att färga håret. Enligt utsago är det nu orange, med mörkare nyans längre ut.

Dessutom är hon visst röd runt munnen, hennes rundare ögonbryn är gult, hennes ögon är coca-cola-stirriga och 

Hon har köpt en guldbikini (jag låtsas att hon städar i den för egentligen var hon visst naken och det vill jag inte rita).

Hon multitaskar och pratar telefon, städar badrum och färgar hår samtidigt. Golvtorkningen får visst jag göra som straff/betalning.

Hon har flera minneslistor som hon måste göra korsreferenser mellan.(Är "korsreferenser" ett svenskt ord?) (Vi låtsas inte om att jag använde "multitaskar" som ett svenskt ord i stycket innan).
This subject line was brought to you in association with Norlie & Kkv -Där jag hänger min hatt

1 kommentar:

Matilda sa...

ganska rättvis bild. förutom att jag inte är sådär glad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...