2011-01-19

Playa del Inglés tre

Läst under 2011 (del 1)
Titel: Pepparkakshuset
Författare: Carin Gerhardsen
År: 2008
Språk: svenska
Antal sidor: 322

Förväntningar: Lånade boken från mor & far som verkade tycka att den var halvbra. Modern sa att det var ett konstigt slut.

Handlar i grova drag om: En grupp poliser vid Hammarbypolisen utreder en serie våldsamma mord vilka tycks olika men alla leder tillbaka till en förskoleklass från 60-talet. Boken byter huvudkaraktär mellan kapitlen så man får följa flera inblandades tankar och handlingar.

Så tycker jag: En del av sidospåren i berättelsen kändes onödiga, men detta är första delen i en serie ("Hammarbyserien") så jag antar att de förklaras senare, och finns med för att bygga ut polisernas story. Plottwisten var kanske lite krystad, men jag hade redan gissat den. Okej bok, men jag kommer inte att springa för att inhandla bok 2 i serien.


(Mallen till min bokredovisning är mestadels stulen från denna blogg)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...