2011-01-26

They're making us crazy, don't give up on me baby

Gjorde mig en ny erfarenhet ikväll - gick på bio ensam. Jag har varit ensam på filmstudion förut, men aldrig på filmstaden i stan.

Mor hade en biobiljett med utgångsdatum idag. Hon ville inte på bio (mysko människa) så jag fick den igår. Herr J dömde och kunde inte göra mig sällskap. S jobbade till 18, så ursprungsplanen var att få henne att sällskapa med mig efteråt. Jag insåg dock vid ett snabbt jämförande av biotider och busstidstabellen att detta inte var möjligt. Är det inte oerhört flummigt att man som Vännäsbo inte kan gå på bio i Umeå, då det är omöjligt att ta sig hem efteråt?

Så då bestämde jag mig för att gå själv och se Harry Potter.

Harry Potter är Oscarsnominerad för Best Visual Effects och Best Art Direction. Japp, nu är det dags för Oscarsgalan igen, och jag hoppas på att (liksom i fjol) hinna se så många nominerade filmer som möjligt.
This subject line was brought to you in association with The Script - For The First Time

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...