2011-03-17

In my spaceship I'm an alien tonight

Läst under 2011 (del 10)
Titel: Hypnotisören
Författare: Lars Kepler
År: 2009
Språk: svenska
Antal sidor: 572

Förväntningar: Ganska höga då boken synts överallt. Jag har dock hört mer om författargåtan är om boken i sig, vilket kanske inte är så lovande?

Handlar i grova drag om: Efter ett synnerligen våldsamt mord på en hel familj hypnotiseras den ende överlevande för att komma mördaren på spåret. Mannen som utför hypnosen lovade 10 år tidigare att aldrig mer hypnotisera någon. Detta startar igång en händelsekedja som leder till ännu mer mord.

Så tycker jag: Jag har inte läst något sedan jag kom hem från semestern, men med timslång väntan på NUS framför mig lyckades jag i måndags komma ihåg att ta med en bok.
Lars Kepler är en pseudonym för författarparet Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril. Det är inte helt utan att deras riktiga namn låter mer påhittade än det påhittade namnet. Det är omöjligt att veta vem som skrivit vad, men jag tycker ibland att boken är ojämn, och jag kan tänka mig att skillnader mellan författarna är en av anledningarna till detta. Annars tyckte jag att det var en ganska bra bok. Ganska ovanlig fram till actionscenerna i slutet, som kändes som "alla andra böcker i samma genre".
This subject line was brought to you in association with Jessie J - Do It Like A Dude

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...