2011-03-27

Now you belong to heaven, and the stars spell out your name

Det var lite mycket igår, så en dag senare än tänkt kommer här
day 16 – a song that you used to love but now hate

Svårt att säga, eftersom de låtar jag älskat möjligen kan hamna i ett neutralt läge, men inte sjunka så att jag hatar dem. Mer i så fall att låtar jag tyckt har varit okej har blivit utnötta av radion.

Med begravningen igår var det nära till hands att tänka på låtar på det temat, och ett exempel på detta är Elton Johns "Candle in the Wind". Han skrev den 1973 om Marilyn Monroe. Jag minns dock ej om jag hört den innan högstadiet, då vi använde den under en lektion i hörförståelse på engelskan. Den är (var) lite sorglig och helt okej. Några år senare släpptes den dock igen, denna gång till minne av prinsessan Diana. Inte nog med att jag tyckte att det var lite smaklöst (Goodbye England's rose, from a country lost without your soul, who'll miss the wings of your compassion och så vidare) så startades genast versionen att spelas överallt hela tiden! "The Guinness Book of World Records 2009 states that the song is "the biggest-selling single since UK and US singles charts began in the 1950s, having accumulated worldwide sales of 33 million copies," and is furthermore the second best-selling single worldwide of all time." (enligt wikipedia). Blä!



This subject line was brought to you in association with Elton John - Candle in the Wind

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...