2011-04-25

Feels like a circle around me while I wait for more

Jag använde fågelnamnet "Tofs-gvöckare" i samtal med någon (Modern?) i veckan, men får som nästan för mig att det inte är riktigt korrekt namn. Jag kan inte så många fåglar med tofs på (förutom kakadua) så jag provade att googla för att se hur till exempel en tofsvipa ser ut.

Med sökorden västerbotten vårfågel tofs blev resultatet på en bildsökning på google något överraskande. Se bild till vänster!

Ha! Jag som flera vårar hävdat att jag sett flamingos på åkrarna! Och folk har inte trott mig! De pratar om svanar och tranor... Pfft! Nu ska jag stå på mig nästa gång.

(Och nu har jag ägnat omotiverat lång tid åt att hitta igen [inlägget där jag senast funderade över fågelsorter med tofsar], men lyckades till slut).

Slutligen - kom jag på vad fågeln som startade detta inlägg hette egenligen? Nej.
This subject line was brought to you in association with Johnossi - What's The Point

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...