2011-08-15

Dit får ingen komma in som ej kan baka struvor

I ett halvdant försök att blogga i efterhand om några av de saker som hänt i sommar för att komma ihåg dem senare börjar jag någonstans mot slutet och så får vi se hur långt jag kommer.

När vi kom hem från Falun stod det en påse på bron. Jag blev plötsligt rädd att vi lämnat sopor utomhus en hel vecka! Ännu mer förskräckt blev jag när jag öppnade den försiktigt och såg ihoprullade blöjor. Jag stängde igen påsen snabbare än kvickt! Sedan tänkte jag efter. Och öppnade påsen igen. Tur var väl det, då det inte alls var sopor utan en blöjtårta! (också stor tur att svärfar inte kastade den dagen innan då han också trodde det var sopor).

Farligt att lämna omärkta påsar på bron sådär...

Det hade som sagt varit både onödigt och synd då den fina blöjtårtan hade fyllning av byxor och filt, rosor av sockar samt garnering av annat smått och gott, som t.ex dregelhaklappar, tofflor och en napp.

Nu är bara frågan vem som ställt till med ett sådant tårtbak?

Min gissning är [denna dam].

Tack så mycket!
(Jag hoppas jag har gissat rätt person!!?)
This subject line was brought to you in association with Povel Ramel - Lingonben

1 kommentar:

Zandra sa...

Jajjamensan fattas bara! :)

Varsågod, hoppas den ska smaka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...