2008-07-09

Det låter väldigt underligt

Jag har hört på radion idag
att vi har solsken över hela vår stad
(lögn!!!)
det låter väldigt underligt
för jag har bara regn hos mig
(sant!!!)
jag har talat i telefon (läst bloggen)
med din syster (min syster)
hon bor en bit härifrån (Stockholm)
hon sa hon låg och solade
(Snackar om "grekhetta"!!!)
men jag har bara regn hos mig
och jag måste ha retat gudarna
(Mycket, mycket troligt)
måste gjort nåt fel (Fast jag tycker mig vara oskyldig för en gångs skull)
för ända sen den dan du for
så har jag bara regn hos mig
kom tillbaks och gör det fort nu
här är blött och kallt
(huvva!)
för ända sen den dan du for så har jag bara regn hos mig
och jag minns när du var här och solen lyste som sig bör
i trädgården vi solade som andra människor gör
(Har ingen trädgårdsbild uppladdad)
men det är en lika himmel som gräset utanför (Går textraden så? Det kunde jag inte)
och jag blir inte torrare
mina blommor har nästan gått bort
(Min stackars, stackars trädgård)
denna sommar var verkligen kort (Sommar? Vilken sommar?)
det låter väldigt underligt men jag har bara regn hos mig (Sjunga om det?)
This subject line och hela inlägg was brought to you in association with Orup - Regn hos mig

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...